Jak se k nám dostanete

Abychom vám usnadnili cestu do našeho kláštera, níže uvádíme praktické informace pro různé druhy dopravy. Prosím, berte v úvahu, že areál samotného kláštera je národní kulturní památkou, což je spojeno s restrikcemi, jež mají umožnit ochranu této památky.

Strahovský areál očima dronu, ve kterém lze zahlédnout původní podobu areálu, který vyrůstal kolem centra – klášterní baziliky.

Adresa

Strahovský klášter
Strahovské nádvoří 1/132
118 00 Praha 1 – Hradčany
Česká republika

mapa areálu 3D mapa vstupy do areálu pokladna

Jak se k nám dostanete

Tramvaj

• Tramvaj 22 nebo 23, zastávka Pohořelec, a pak 5 minut chůze. Po vystoupení z tramvaje pokračujte mírně doprava cca 200 metrů k hlavní vstupní bráně kláštera.
    Druhou možností je využití vstupu skrz dům číslo 147/8 vedle kavárny Melvin z náměstí Pohořelec.
  • Tramvaj 25, zastávka Malovanka, pak 5 minut chůze.

Metro a tramvaj

• Metro A – stanice Malostranská, pak tramvají 22 do zastávky Pohořelec, poté cca 5 minut chůze.
  • Metra A – stanice Hradčanská, pak tramvaj 25 do zastávky Malovanka, poté 5 minut chůze.

Pěšky

• Od Karlova mostu – cca 1,5 km, přes Malostranské náměstí, do kopce ulicí Nerudova, dále ulicí Úvoz. Dále pokračujte buď na náměstí Pohořelec a schodištěm, které prochází skrze dům Pohořelec 147/8 vedle kavárny Melvin. Druhou možností je v ulici Úvoz zahnout vlevo na Promenádu Raoula Wallenberga a po 100 metrech vpravo nahoru přímo na Strahovské nádvoří.
  • Od Břevnovského kláštera – cca 2,5 km, ulicí Bělohorská dále přes Dlabačov.
  • Od Petřínských sadů – cca 1,5 km, od Nemocnice Milosrdných sester sv. Karla Boromejského, ulicí Vlašská, procházkou do kopce pod klášterem s krásnými výhledy na Prahu, pak kolem švédské ambasády nahoru k bráně kláštera.
  • Od Petřínské rozhledny – cca 600 m, procházkou zahradami kláštera a z kopce kolem naší klášterní restaurace Na Pekle. Dorazíte přímo na nádvoří Strahovského kláštera.

vstupy do areálu pokladna

Autobusem z centra

• Autobus 143 do zastávky Malovanka.
  • Autobus 164 směrem ze sídliště Praha – Řepy, Petřiny na zastávku Malovanka.
  • Autobus 149 ze směru Nové Butovice, Jinonice, Klamovka, Podbělohorská, zastávka Malovanka.
  • Autobus 149 ze směru Dejvická, Vítězné náměstí, Vozovna Střešovice, zastávka Malovanka.

Ze zastávky Malovanka pak 5 minut chůze.

Autem

Parkování na nádvoří v areálu Strahovského kláštera bohužel není možné. Parkování a vjezd do areálu je možný ve zvláštních případech, přičemž je nutné takový případ předem projednat. V takových případech kontaktujte pracovníka našeho marketingového oddělení. Nejbližší placené parkoviště je na náměstí Pohořelec.

Pro platbu za parkování můžete využít aplikaci na následujícím odkazu zaplatit

Informace pro autobusové zájezdy

Krátkodobé zaparkování pro výstup a nástup návštěvníků je možné v blízkosti Strahovského kláštera v ulici Dlabačov. Další informace a možnosti je možné nalézt zde zde zde